Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese online retail wordt nu echt volwassen

Online shoppen groeit dit jaar met 18 procent in de belangrijkste Europese markten. Oorzaak: bestaande online consumenten kopen steeds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo is te lezen in een , in samenwerking met RetailMeNot. De onderzoekers keken naar de trends in de grootste markten en ondervroegen 1000 shoppers in 8 Europese landen; Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Zweden, Italië, Polen en Spanje, plus 100 online retailers per land.

related partner content for mobile comes here

Centre for Retail Research voorspelt dat de waarde van de online verkopen in 2014 Ruim 131 miljard ponden bedraagt. Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk nemen verreweg het grootste deel voor hun rekening (81 procent).
Britse consumenten spenderen het meeste (45 miljard pond), maar Duitsland (35,4 miljard pond) groeit harder, met maar liefst 22 procent. Frankrijk groeit met 16,5 procent( 26,4 miljard) en Groot-Brittannië groeit15,8 procent.

Polen groeit het hardst van iedereen: 22,6 procent.

Vaker en meer
Volgens de onderzoekers is de groei te danken aan het feit dat consumenten  vaker online shoppen, en meer geld besteden aan de shoppen. In voorgaande jaren kwam de groei met name door de komst van nieuwe online shoppers.

Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat consumenten verwachten minstens eenmaal per maand te shoppen in 2014, waarbij de gemiddelde Europese shopper dit jaar 18 keer een online aankoop zal doen, met een gemiddelde besteding op 59 pond per keer.

De onderzoekers verwachten dat Europese online sales dit jaar 11,9 maal sneller groeit dan in-store sales. Succesvolle retailers

Bron: The Drum, Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in