Overslaan en naar de inhoud gaan

Olympisch Goud voor Holland Heineken House

Heineken (Holland Heineken House) en Volkswagen (Elke dag supporter) hadden de meest gewaardeerde Olympische inhaakacties op Sotsji.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de Olympische Barometer, een online onderzoek dat Trendbox in samenwerking met Activate &Co heeft uitgevoerd onder een landelijke steekproef van ruim Nederlanders  van 16 jaar en ouder. 

related partner content for mobile comes here

Op de werden de inhaakcampages bjigehouden. In totaal werden er rond Sotsji 2014 33 inhaakcampagnes geregistreerd, aanzienlijk minder dan bij de Olympische Spelen in Londen toen er bij aanvang al ruim vijftig inhaakcampagnes liepen. Voor het Barometer onderzoek werd een shortlist van tien inhakers aan een panel voorgelegd ter beoordeling.

Als grote winnaar komt hieruit Heineken tevoorschijn met het Holland Heineken House, gevolgd door Volkswagen met de campagne Elke dag supporter van Olympische Sporters. Beide merken worden hiermee beloond voor consistent beleid, aldus Frank de Bruin van Activate & Co. Het HHH bestaat al sinds 1992, terwijl Volkswagen met auto’s voor Olympische atleten al meer dan 25 jaar Partner in Sport is van NOC*NSF. Op de derde plaats eindigde de campagne &;Gouden veters voor gouden meters&;, van Albert Heijn en Procter & Gamble,  waarmee ook het Jeugdsportfonds ondersteund wordt.

Volgens het onderzoek heeft 9% van de Nederlanders op een of andere wijze hebben meegedaan aan een inhaakactie. Hierbij wordt wel opgemerkt dat deelname ook kan slaan op de aankoop van Olympische slagroom-Poetins bij de lokale banketbakker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in