Overslaan en naar de inhoud gaan

En de winnaar is…Heineken!

Heineken heeft zijn goede reputatie weten vast te houden. Bestuursvoorzitter Anthony Ruys mocht dinsdagavond in De Mariënhof in Amersfoort…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Reputation Award is een product van het gedachtegoed van professor Cees van Riel. De reputatie-goeroe heeft een onderzoeksmodel ontwikkeld dat de reputatie van bedrijven meet via een vijftal factoren. Zichtbaarheid, onderscheidend vermogen, consistentie, transparantie en authenticiteit. Dat maakt of breekt een goede reputatie.

related partner content for mobile comes here

Op de tweede plek eindigde Ikea, terwijl Sony en Unilever respectievelijk een derde en vierde plaats voor hun rekening namen. Opvallende verliezers waren Microsoft, Siemens, Aegon en Achmea. Vorig jaar stonden deze namen nog in de top 15 van bedrijven met een goede reputatie. Dit keer waren ze geheel van de top-25 lijst afgevallen. Zeker voor Microsoft is dat vreemd, maar een echte verklaring daarvoor kon Van Riel nog niet geven. ‘Waarom, dat is me nog niet geheel duidelijk. De alomtegenwoordigheid van Microsoft valt blijkbaar negatief.’

Opvallende winnaar was TPG, die als oud-overheidsbedrijf een vijfde plek wist te behalen. Voormalige staatsbedrijven scoren per definitie slecht op reputatiegebied. Deze keer heeft TPG deze wetmatigheid weten te doorbreken. Volgens Van Riel heeft het te maken met de financiële steun die TPG levert aan het World Food Programm. TPG’s CEO Peter Bakker maakte vorige maand bekend dat TPG zijn bijdrage aan het VN-voedselprogramma in 2004 verhoogt naar 10 miljoen euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in