Overslaan en naar de inhoud gaan

Emma Kinderziekenhuis haalt geld op met pleister

Emma Kinderziekenhuis brengt een door Piet Paris ontworpen pleister op de markt om geld in te zamelen. JWT Amsterdam en Krijn van Noordwijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Emma Kinderziekenhuis AMC gaat pleisters verkopen om geld in te zamelen om een grootscheepse verbouwing te kunnen bekostigen. Het ziekenhuis wilde een onderscheidend symbool en vroeg Piet Paris de pleister en de verpakking te ontwerpen.

related partner content for mobile comes here

De pleisters worden (lokaal en landelijk) verkocht bij retailers zoals Albert Heijn, Gamma, Marqt, Accessorize, Prénatal, Sissy-Boy, DEEN, Mediq apotheken en Oger (e.a.) en via de webshop op
Een pakje kost 3,49 euro waarvan 2 euro naar Emma Kinderziekenhuis gaat.

JWT bedacht de campagne en de pleister, waarin ambassadeurs Robert ten Brink, Daphne Deckers, Sylvana Simons en Andre Kuipers een persoonlijk verhaal vertellen over het ziekenhuis. Krijn van Noordwijk is verantwoordelijk voor de film en fotografie.

Bekende en minder bekende Amsterdammers dragen de pleister. Vrijdag verschijnt een Pleister-editie van het Parool waar alle foto’s zijn voorzien van een pleister en er een groot interview plaatsvindt met de directeur van het ziekenhuis, Hans van Goudoever. De columnisten en anderen in de krant dragen de pleister of schrijven erover.

Ook is een Emma Pleister app ontwikkeld: Google Android Store en Apple iTunes Store. Groot deel van de opbrengst hiervan gaat ook weer naar het Emma.

Credits:
Klant: Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis AMC (www.steunemma.nl)
Bureau: JWT Amsterdam
Creatie: Tjerk Jan Oord, Fethi Uluak, Bert Kerkhof, Ivar van den Hove
Executive Strategy Director: Jan Bouts
Business Director & Activation Director: Vera Korsten
Junior Producer: Elisah Boektje
Digital Producer: Sandra Balke
Print Producer: Michael Leguijt
Creative Strategist: Simon van Oldenbeek
Fotografie/Film: Krijn van Noordwijk, Hazazah, Filmgasten
PR agency: UPR, Nina Aelbers en Diederik Koenders

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in