Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever gooit roer marketing om

Unilever maakt een omslag in marketing.In een groots opgezette campagne op sociale media staat het moedermerk centraal, in plaats van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever maakt met zijn campagne een omslag in het brandingbeleid. Nog niet eerder profileerde het moedermerk zichzelf zo uitgebreid.

related partner content for mobile comes here

Sunlight
Unilever zal zich voor;Project Sunlight’"> &;Project Sunlight’ eerst focussen op de vijf kernmarkten, het Verenigd Koninkrijk, Brazilië, India, Indonesië en de Verenigde Staten.

De online campagne moedigt het consumenten naar de speciale website te gaan. Uiteraard worden ook sociale media-kanalen ingezet, zoals Facebook, YouTube en Twitter, met de hashtag # brightfuture.

Gat vullen
Tegen Marketing Magazine zei Marc Mathieu, Unilevers senior vice-president marketing dat hij 2,5 jaar aan het project heeft gewerkt.

De campagne moet een ‘gat’ in de marketing van Unilever vullen, aldus Mathieu. Het duurzaamheidsbeleid moet beter over het voetlicht worden gebracht.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Het concern heeft meer dan 400 merken. Daardoor verdwijnt het &;merk&; Unilever wat naar de achtergrond.

Mathieu zei verder dat het idee van het zonlicht onderdeel is van Unilevers DNA – Sunlight-zeep was het eerste merk dat oprichter William Lever maakte.

In 2000 besloot Unilever al tot een herziening van het merkenbeleid. Het moedermerk was tot dan toe nooit op de onderliggende brands te zien. Vanaf toen gebeurde dat wel.

Vorig jaar koos ook Proctor & Gamble om ook het moederconcern direct over het voetlicht te brengen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in