Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder mensen willen meer betalen voor groen

Onderzoek laat zien dat minder mensen bereid zijn meer te betalen voor groene producten, wereldwijd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens onderzoek van Ipsos is 52 procent van de mensen bezorgd is over de maatregelen die merken nemen om het milieu te helpen, maar wil gemiddeld slechts 38 procent een premium betalen voor milieuvriendelijkere producten.

related partner content for mobile comes here

Ipsos ondervroeg 18.503 consumenten in 24 landen. Alle landen laten eenzelfde patroon zien. Chinese consumenten vallen op in positieve zin: 58 procent is bereid meer geld neer te leggen voor een duurzaam product.

De inwoners van Argentinie (70%), Mexico (68%), Indonesie (66%), Zuid Afrika (62%), Duitsland (60%), India (60%), Turkije (60%) en Brazilie (59%) zijn het positiefst over de acties die merken nemen om het milieu te verbeteren.

Landen die rond het gemiddelde liggen, zijn Italie (54%), Canada (52%), China (52%), Zuid-Korea (52%), Australie (51%), Norwegen (51%), Spanje (51%) en de VS (51%).

Sceptische consumenten wonen in Zweden (50%), Saoedi Arabie (49%), Frankrijk (46%), Groot-Brittannie (46%), Hongarije (46%), Belgie (45%), Rusland (44%), Polen (38%) en Japan (17%).

Consumenten die graag iets over hebben voor een groen product, wonen met name in Indonesie (59%), India (59%), China (58%), Turkije (54%), Argentinie (52%), Mexico (50%), Brazilie (50%) en Saoedi Arabie (43%).

Neutrale landen zijn Norwegen (42%), Zuid-Korea (41%), Zweden (41%), Zuid-Afrika (40%), Duitsland (35%), Canada (32%), VS (32%) en Rusland (32%).

Mensen uit Hongarije (30%), Italie (29%), Australie (29%), Spanje (28%), Frankrijk (27%), Groot-Brittannnie (26%), Belgie (25%), Polen(22%) en Japan (13%) hebben weinig zin om een meerprijs voor groen te betalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in