Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Modewinkels missen de affiliate-boot

Het aankooptraject dat modeshoppers afleggen, van eerste indruk tot daadwerkelijke aanschaf, springt nadrukkelijk heen en weer tussen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Affiliatebedrijf Tradedoubler onderzocht de manier waarop de fashionsector online performance marketing inzet, en vond dat de fysieke ´brick-and-mortar´modewinkels stralen door afwezigheid op prijsvergelijkingswebsites, vouchercodewebsites, cashbackwebsites en aanbiedingenwebsites.

related partner content for mobile comes here

Fysieke winkels verliezen dan ook terrein. 61 procent van de consumenten schaft zijn kleding nog vaak aan in de traditionele winkelstraat. Echter, 51 procent van de onderzoeksdoelgroep koopt inmiddels maandelijks mode online, en dat aantal zal verder groeien: 39 procent van de smartphonebezitters vindt online kleding aankopen nu een aantrekkelijker optie dan vorig jaar.

Zo blijkt uit het onderzoek van Tradedoubler.

Als het aankomt op de daadwerkelijke aanschaf, benut 56 procent van de modeshoppers affiliatemarketingkanalen om de gewenste items voor de laagste prijs te krijgen, blijkt uit het onderzoek.

Van de onderzoeksdoelgroep maakt 70 procent van mobiele apparatuur gebruik om een gewenst artikel voor een scherpere prijs te vinden en koopt 60 procent kleding om prijstechnische redenen online, in plaats van in de winkel.
Daarnaast verzilvert 44 procent mobiele vouchers of kortingsbonnen die tijdens het online winkelen zijn ontvangen.

Verder gaat 55 procent naar een concurrerende winkel als uit de zoekopdracht op de mobiel blijkt dat daar een mode-item lager geprijsd is. Tenslotte doet maar liefst 44 procent van de respondenten online aankopen via de mobiel.

Methodiek
Tradedoubler liet het onderzoek online uitvoeren door Fox Insights, onder 2.500 ´verbonden consumenten´ in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Deze landen zijn samen goed voor 89 procent van de Europese retail e-commercemarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in