Overslaan en naar de inhoud gaan

Donateursvertrouwen gedaald

Het donateursvertrouwen is vergeleken met de metingen in januari, in maart flink gedaald van -6 naar -17.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van Het Nederlandse Donateurspanel. Het Nederlandse Donateurspanel meet regelmatig de index voor het donateursvertrouwen. De index wordt samengesteld aan de hand van drie factoren; het geefklimaat, de geefbereidheid en de ontwikkeling van het imago van de goede doelen.

related partner content for mobile comes here

De grootste oorzaak van deze reulaten is dat de mening over het geefklimaat flink is gekelderd. Ook denken de respondenten negatiever over de eigen geefbereidheid en het imago van goede doelen. Het imago dat goede doelen hebben onder de consumenten wordt door de consument met name bepaald door de volgende drie punten: duidelijkheid waaraan het geld is besteed, het boeken van aantoonbare resultaten en het waarmaken van beloftes. Deze drie punten kwamen ook in vorige metingen naar voren als meest belangrijk voor het imago.

De index van het donateursvertrouwen wordt vergeleken met het consumentenvertrouwen. In deze vergelijking komt naar voren dat het donateursvertrouwen, van -6 naar -17, meer is gedaald dan het consumentenvertrouwen, van 13 naar 10.

De tweemaandelijkse meting van het donateursvertrouwen wordt gedaan door WWAV, NetQuestionnaires en WDM. De resultaten van de laatste metingen zijn gebaseerd op de antwoorden van 996 respondenten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in