Donateursvertrouwen gedaald


Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van Het Nederlandse Donateurspanel. Het Nederlandse Donateurspanel meet regelmatig de index voor het donateursvertrouwen. De index wordt samengesteld aan de hand van drie factoren; het geefklimaat, de geefbereidheid en de ontwikkeling van het imago van de goede doelen.
De grootste oorzaak van deze reulaten is dat de mening over het geefklimaat flink is gekelderd. Ook denken de respondenten negatiever over de eigen geefbereidheid en het imago van goede doelen. Het imago dat goede doelen hebben onder de consumenten wordt door de consument met name bepaald door de volgende drie punten: duidelijkheid waaraan het geld is besteed, het boeken van aantoonbare resultaten en het waarmaken van beloftes. Deze drie punten kwamen ook in vorige metingen naar voren als meest belangrijk voor het imago.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe index van het donateursvertrouwen wordt vergeleken met het consumentenvertrouwen. In deze vergelijking komt naar voren dat het donateursvertrouwen, van -6 naar -17, meer is gedaald dan het consumentenvertrouwen, van 13 naar 10.
De tweemaandelijkse meting van het donateursvertrouwen wordt gedaan door WWAV, NetQuestionnaires en WDM. De resultaten van de laatste metingen zijn gebaseerd op de antwoorden van 996 respondenten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid