Overslaan en naar de inhoud gaan

De Puc is dood

De start was vliegend, maar daarna werd het toch een beetje stil. De Puc van Ahold heeft het uiteindelijk niet gered. In stilte is het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De start was vliegend, maar daarna werd het toch een beetje stil. De van Ahold heeft het uiteindelijk niet gered. In stilte is het apparaat afgeserveerd.

related partner content for mobile comes here

Ahold is per direct gestopt met de verkoop van de Puc, het eigen koffieapparaat dat dé concurrent had moeten worden van de Senseo.

Volgens de leverancier is ‘de verkoop economisch niet langer verantwoord’ (bron: ).

Het apparaat werd in oktober 2007 gebracht. Het gebruikt gewone koffiepads, maar zet ook cappuccino, wat de Senseo niet kon. Zo dacht huismerkfabrikant Ahold Coffee Company samen met Albert Heijn, C1000, Blokker en Marskramer de overheersing van de Senseo te breken.

Na een mooie start stortte de verkoop in. Het eerste model was niet goed en maakte lauwe koppen koffie. Driekwart jaar later kwam er een verbeterde versie, maar dat mocht niet meer helpen. Bovendien lanceerden Philips en Douwe Egberts al snel een Senseo die ook cappuccino zette.

Hoeveel huishoudens een Puc hebben staan (prijs: 99 euro) wil Ahold niet zeggen. Wél dat deze klanten hun geld niet terug kunnen krijgen. Want het apparaat is nog wel bruikbaar voor gewone kopjes koffie, met standaard Senseo pads of die van het huismerk.
Volgens de Consumentenbond kan Ahold niet gedwongen worden om het apparaat terug te nemen, omdat het toch bruikbaar blijft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in