Overslaan en naar de inhoud gaan

De nieuwe man

Verschillende onderzoeken proberen een beeld te schetsen van de moderne man.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral type-indelingen zijn populair. Zo komt het Kölner Rheingold-Institut tot zes typen mannen, terwijl sportblad Kicker er vier beschrijft: de actieve realist, de hedonist, de bedachtzame traditionalist en de pas-sieve twijfelaar.

related partner content for mobile comes here

Volgens de onderzoekers is de traditionele mannenrol duidelijk verder aan het verzwakken, ten gunste van een nog meer emancipatiegerichte partnerschappelijke visie enerzijds en sterkere persoonlijke zelfverwe-zenlijking anderzijds. Het nieuwe manbeeld ontwikkelt zich echter nog volop en hoe het er uiteindelijk zal uitzien hangt mede af van de westerse cultuur en de vrouwen. Die zien de ontwikkeling volgens een Kicker-enquête minder gecompliceerd en identificeren slechts drie mantypen: het behoudende gezinshoofd, de lustgerichte gameboy en de empathische levenspartner. Volgens de vrouwen blijven klassieke mannelijk-heidswaarden ook in de toekomst stabiel, maar zullen daarnaast sociale en emotionele intelligentie aan be-tekenis winnen.

Bron: W&V Compact

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in