Overslaan en naar de inhoud gaan

De keuze van de YouTuber: Kaj Gorgels

In de aanloop naar VEED deelt wekelijks een bekende Nederlandse YouTuber zijn of haar favoriete influencercampagne.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wie?


Ik ben Kaj Gorgels, ik werk nu een jaar als host bij Concentrate en ik heb een eigen YouTube-kanaal genaamd: Kaj Gorgels. Lekker creatief met namen ben ik, zoals je ziet! Op dit kanaal plaats ik vlogs van al mijn werkzaamheden achter de schermen en van mijn typetjes, waar de meeste mensen mij van zullen kennen. 
 

 


Welke campagne?


Ik vind de influencer-campagne van Nick Offerman en whiskymerk Lagavulin erg goed.

Ik vind de influencer-campagne van Nick Offerman en whiskymerk Lagavulin erg goed.

 
Waarom?

Ik hou sowieso van video’s waar humor in zit. Wanneer een merk zich in een reclame niet te serieus lijkt te nemen, zonder dat het afbreuk doet aan het merk, vind ik dat een kunst. Het wekt bij mij sympathie op. We zijn allemaal wel klaar met de reclames in de trant van 'Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend'. 

In deze campagne wordt een ouderwets merk als Lagavulinop een gedurfde manier bij een jongere doelgroep onder de aandacht gebracht. Nick Offerman past perfect in het plaatje van een oud stoffig whiskymerk. Er is zelfs een video waarinNick Offerman drie kwartier aan een glas whisky zit te lurken. Dat is geen video die je zo uitkijkt, maar hij blijft toch hangen, omdat het anders is dan je gewend bent. Jongeren hebben hem massaal bekeken.
 
Cijfer

Deze campagne zou ik bekronen met een 9. Een simpele campagne, met groot effect, die daardoor zelfs een Shorty-award won voor Best Influencer & Celebrity Campaign.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in