Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Corporate Media Scorecard’ voor meer greep op de media

Hoe ga je als bedrijf of organisatie om met de media? Hoe krijg je meer greep op het communiceren met de media? Om dat vast te stellen en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BP na de olieramp in de golf van Mexico, Generaal McChrystal na zijn interview in Rolling Stone, Willem Alexander na de aankoop van een vakantiehuis in Mozambique: drie recente voorbeelden van imagoschade door gebrekkig optreden in de media. Kempen bespreekt ze in zijn proefschrift en concludeert dat ze het mede gevolg zijn van slecht corporate media management. Het is dus volgens Kempen hoog tijd dat bedrijven en organisaties corporate media governance invoeren, dat wil zeggen dat zij het managen van de comunicatie met de media als volwaardig onderdeel van bedrijfsvoering gaan zien.

related partner content for mobile comes here

Kempen heeft daarvoor de Corporate Media Scorecard ontwikkeld. Met dit analyse- en adviesinstrument kunnen organisaties de multidisciplinaire en complexe wereld van corporate media management in kaart brengen. Hoe scoort hun organisatie op zaken als media-risicoprofiel, mediaregie, mediabeleid, media issuesmanagement en mediacrisismanagement?

Kempen heeft voor zijn proefschrift literatuuronderzoek gedaan en diepte-interviews gehouden met betrokken communicatiemanagers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in