‘Corporate Media Scorecard’ voor meer greep op de media
BP na de olieramp in de golf van Mexico, Generaal McChrystal na zijn interview in Rolling Stone, Willem Alexander na de aankoop van een vakantiehuis in Mozambique: drie recente voorbeelden van imagoschade door gebrekkig optreden in de media. Kempen bespreekt ze in zijn proefschrift en concludeert dat ze het mede gevolg zijn van slecht corporate media management. Het is dus volgens Kempen hoog tijd dat bedrijven en organisaties corporate media governance invoeren, dat wil zeggen dat zij het managen van de comunicatie met de media als volwaardig onderdeel van bedrijfsvoering gaan zien.
Kempen heeft daarvoor de Corporate Media Scorecard ontwikkeld. Met dit analyse- en adviesinstrument kunnen organisaties de multidisciplinaire en complexe wereld van corporate media management in kaart brengen. Hoe scoort hun organisatie op zaken als media-risicoprofiel, mediaregie, mediabeleid, media issuesmanagement en mediacrisismanagement?
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaKempen heeft voor zijn proefschrift literatuuronderzoek gedaan en diepte-interviews gehouden met betrokken communicatiemanagers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid