Overslaan en naar de inhoud gaan

Corporate communicatie kerntaak ceo

Bestuursvoorzitters van de grotere Nederlandse ondernemingen zien communicatie en reputatiemanagement tegenwoordig als uiterst relevant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van Boer & Croon Corporate Communication naar de visie van het topmanagement in het Nederlandse bedrijfsleven op communicatie en reputatiemanagement.
Het bedrijf concludeert dat er bij de bestuurders vier sterk uiteenlopende visies op dit gebied domineren: van zeer offensief tot puur defensief en van zeer strategisch tot uitermate pragmatisch. Uit het onderzoek blijkt ook dat bestuurders niet erg onder de indruk zijn van de professionals in dit vakgebied. Ze vinden dat de communicatieberoepsgroep het eigen vakgebied beter onderbouwd, meetbaar en bestuurbaar moet maken: anders verliezen de professionals de aansluiting bij het topmanagement.

related partner content for mobile comes here

Met deze studie is voor het eerst systematisch onderzocht wat de visie is bij het topmanagement van het Nederlandse bedrijfsleven op het gebied van corporate communicatie en reputatiemanagement. In het kader van het onderzoek 'Executives on reputation' voerden de adviseurs van Boer & Croon Corporate Communication gesprekken met 25 topbestuurders. Van Peter Bakker (TNT) en Michiel Boersma (Essent) tot en met Wim van Vonno (BAM) en Rein Willems (Shell).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in