Corporate communicatie kerntaak ceo


Dat blijkt uit een onderzoek van Boer & Croon Corporate Communication naar de visie van het topmanagement in het Nederlandse bedrijfsleven op communicatie en reputatiemanagement.
Het bedrijf concludeert dat er bij de bestuurders vier sterk uiteenlopende visies op dit gebied domineren: van zeer offensief tot puur defensief en van zeer strategisch tot uitermate pragmatisch. Uit het onderzoek blijkt ook dat bestuurders niet erg onder de indruk zijn van de professionals in dit vakgebied. Ze vinden dat de communicatieberoepsgroep het eigen vakgebied beter onderbouwd, meetbaar en bestuurbaar moet maken: anders verliezen de professionals de aansluiting bij het topmanagement.
Met deze studie is voor het eerst systematisch onderzocht wat de visie is bij het topmanagement van het Nederlandse bedrijfsleven op het gebied van corporate communicatie en reputatiemanagement. In het kader van het onderzoek 'Executives on reputation' voerden de adviseurs van Boer & Croon Corporate Communication gesprekken met 25 topbestuurders. Van Peter Bakker (TNT) en Michiel Boersma (Essent) tot en met Wim van Vonno (BAM) en Rein Willems (Shell).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid