KPN: volgende week PVR


Volgens KPN, dat de PVR als aanvulling op zijn pakket digitale tv-diensten ziet, gaat het apparaat ‘minder dan 400 euro’ gaan kosten. Met de PVR kunnen makkelijk commercials worden geskipt.
Volgens Ludolf Rasterhoff, directeur KPN tv, zal er een groep consumenten zijn die zich ergert en wegzapt, maar er zullen volgens hem genoeg klanten zijn die niet wegzappen. Hij zegt allerlei mogelijkheden voor adverteerders te zien. ‘Bijvoorbeeld aparte kanalen voor adverteerders en mogelijkheden om door te klikken naar een product dat de kijker tijdens een film heeft gezien.’
KPN maakte de introductie van de PVR gisteren bekend tijdens de presentatie van het onderzoek ‘Voor de buis in Nederland’. Uit het onderzoek in samenwerking met TNS Nipo naar het kijkgedrag in Nederland blijkt ondermeer dat ruim 15 procent van de Nederlanders tv kijkt zonder iets anders te doen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRuim 38.000 mensen ouder dan veertien jaar hebben tussen 22 augustus en 5 september online een lijst met vragen over hun kijkgedrag ingevuld. Meer dan driekwart van de Nederlanders zit elke dag voor de tv, zo blijkt. Zij kijken gemiddeld twee tot drie uur per dag, maar doen dat niet erg gecontreerd: de Nederlandse kijker praat, belt en eet voor de tv.
Zelf bellen mag wel, maar gebeld worden is de grootste ergernis tijdens het tv-kijken. Een kwart van de Nederlandse kijkers houdt de televisie aan tijdens het avondeten; 12 procent van de ondervraagden eet altijd bij de tv.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid