Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN: volgende week PVR

KPN introduceert 10 oktober de personal video recorder (PVR) in Nederland. Vanaf dan zijn twee modellen (van Samsung en Topfield) te koop.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens KPN, dat de PVR als aanvulling op zijn pakket digitale tv-diensten ziet, gaat het apparaat ‘minder dan 400 euro’ gaan kosten. Met de PVR kunnen makkelijk commercials worden geskipt.
Volgens Ludolf Rasterhoff, directeur KPN tv, zal er een groep consumenten zijn die zich ergert en wegzapt, maar er zullen volgens hem genoeg klanten zijn die niet wegzappen. Hij zegt allerlei mogelijkheden voor adverteerders te zien. ‘Bijvoorbeeld aparte kanalen voor adverteerders en mogelijkheden om door te klikken naar een product dat de kijker tijdens een film heeft gezien.’

related partner content for mobile comes here

KPN maakte de introductie van de PVR gisteren bekend tijdens de presentatie van het onderzoek ‘Voor de buis in Nederland’. Uit het onderzoek in samenwerking met TNS Nipo naar het kijkgedrag in Nederland blijkt ondermeer dat ruim 15 procent van de Nederlanders tv kijkt zonder iets anders te doen.

Ruim 38.000 mensen ouder dan veertien jaar hebben tussen 22 augustus en 5 september online een lijst met vragen over hun kijkgedrag ingevuld. Meer dan driekwart van de Nederlanders zit elke dag voor de tv, zo blijkt. Zij kijken gemiddeld twee tot drie uur per dag, maar doen dat niet erg gecontreerd: de Nederlandse kijker praat, belt en eet voor de tv.

Zelf bellen mag wel, maar gebeld worden is de grootste ergernis tijdens het tv-kijken. Een kwart van de Nederlandse kijkers houdt de televisie aan tijdens het avondeten; 12 procent van de ondervraagden eet altijd bij de tv.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in