Campagne voor Nationale Ombudsman


Het begin van de campagne valt samen met de eerste werkdag van de nieuwe Nationale Ombudsman, Alex Brenninkmeijer.
Wie een klacht heeft over een overheidsinstelling en er met die instantie niet uit komt, kan een beroep doen op de Nationale Ombudsman. Die onderzoekt de klacht en corrigeert de overheid als dat nodig is.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn 2003 hield de Nationale Ombudsman voor het laatst een campagne. Tijdens de nieuwe campagne promoot het instituut zichzelf een maand via spotjes op radio en tv. Kijkers en luisteraars worden onder meer geattendeerd op het gratis telefoonnummer 0800-3355555 van de Nationale Ombudsman.
Over een maand moet 25 procent van de Nederlanders spontaan het goede antwoord kunnen geven op de vraag: “Bij welke organisatie moet u zijn als u een klacht hebt over de overheid?”? De Nationale Ombudsman werkt op het moment nog aan een nulmeting, maar vermoedt dat de naamsbekendheid lager ligt dan aan het eind van de campagne in 2003. Destijds kende 17 procent van de Nederlanders het instituut.
(bron: ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid