Commercieel directeur weg bij De Pers
Twee weken voor de lancering en na verlies van hoofdredacteur Ben Rogmans die door een concurrentiebeding tot oktober niet voor de nieuwe krant mag werken, is De Pers nu op zoek naar een nieuwe commercieel directeur.
Reden is volgens uitgever Cornelis van den Berg dat ‘het bedrijf staat’ en de krant dus nu ‘een ander soort persoon’ nodig heeft voor deze functie. ‘Eentje die heel hard achter de mediabureaus en adverteerders aan gaat rennen’, verklaart Van den Berg.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta‘Dat brengt minder hectiek en creativiteit met zich mee dan Erik gewend is’, voegt hij daar aan. Van den Berg zegt dat Breeuwsma in goed overleg is vertrokken. Die laatste bevestigt dat: ‘Dit was een ad-interimklus. Ik was een soort kwartiermeester. Nu het bedrijf staat en het personeel er is, ga ik weer wat anders doen. Wat weet ik nog niet’, zegt Breeuwsma, die naar eigen zeggen als aandeelhouder betrokken blijft bij De Pers.
Dat de personele invulling rond zou zijn, blijkt niet kloppen. Naast een nieuwe commercieel directeur, zegt Van den Berg ook nog op zoek te zijn naar ‘frisse accountmanagers’ voor het salesteam. ‘We leggen de lat hoog, we willen niet van die uitgebluste mensen.’
Op de vraag of contracten met eventuele distributiepartijen als de NS en TNT al rond zijn, wil hij niet antwoorden. ‘Omdat er een beeld is ontstaan dat wij in een keer de markt gaan verpletteren. Maar dat past helemaal niet in de filosofie van het starten van zo’n krant. Reken er maar op dat wij deze maand nog bij een zeer groot aantal punten in de grote steden liggen. Van de kapper tot het café’, aldus Van den Berg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid