Overslaan en naar de inhoud gaan

Commercieel directeur weg bij De Pers

Erik Breeuwsma, tot voor kort commercieel directeur bij de binnenkort te verschijnen gratis krant De Pers, is daar vertrokken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee weken voor de lancering en na verlies van hoofdredacteur Ben Rogmans die door een concurrentiebeding tot oktober niet voor de nieuwe krant mag werken, is De Pers nu op zoek naar een nieuwe commercieel directeur.

related partner content for mobile comes here

Reden is volgens uitgever Cornelis van den Berg dat ‘het bedrijf staat’ en de krant dus nu ‘een ander soort persoon’ nodig heeft voor deze functie. ‘Eentje die heel hard achter de mediabureaus en adverteerders aan gaat rennen’, verklaart Van den Berg.

‘Dat brengt minder hectiek en creativiteit met zich mee dan Erik gewend is’, voegt hij daar aan. Van den Berg zegt dat Breeuwsma in goed overleg is vertrokken. Die laatste bevestigt dat: ‘Dit was een ad-interimklus. Ik was een soort kwartiermeester. Nu het bedrijf staat en het personeel er is, ga ik weer wat anders doen. Wat weet ik nog niet’, zegt Breeuwsma, die naar eigen zeggen als aandeelhouder betrokken blijft bij De Pers.

Dat de personele invulling rond zou zijn, blijkt niet kloppen. Naast een nieuwe commercieel directeur, zegt Van den Berg ook nog op zoek te zijn naar ‘frisse accountmanagers’ voor het salesteam. ‘We leggen de lat hoog, we willen niet van die uitgebluste mensen.’

Op de vraag of contracten met eventuele distributiepartijen als de NS en TNT al rond zijn, wil hij niet antwoorden. ‘Omdat er een beeld is ontstaan dat wij in een keer de markt gaan verpletteren. Maar dat past helemaal niet in de filosofie van het starten van zo’n krant. Reken er maar op dat wij deze maand nog bij een zeer groot aantal punten in de grote steden liggen. Van de kapper tot het café’, aldus Van den Berg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in