Overslaan en naar de inhoud gaan

User Generated TV Commercials

door gastblogger Victor Terpstra van Strawberries
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

door gastblogger Victor Terpstra van

related partner content for mobile comes here

Ik lees zojuist op (die dat weer had van , PeO) dat Dove gebruikers oproept om zelf reclamefilmpjes te maken. Het beste filmpje zal de volgende Dove TV commercial worden.

Wat moet ik daar nu weer van denken? Is dit een kostenbesparende maatregel van Dove? Is dit een 'call for action' van Dove richting haar doelgroep?

Of, en dat vermoed/vrees ik, probeert Dove op deze manier mee te varen op de immense golf van populariteit die het fenomeen 'User Generated Content' op het moment geniet? You Tubetje spelen zeg maar.

Op de site wordt zelfs uitgelegd hoe je een filmpje kunt maken. Welkom bij het leger van content genererende users!

Het is misschien een beetje flauw om dit initiatief (dat overigens ongetwijfeld een zeer geslaagde free publicity campagne zal worden) gelijk met de grond gelijk te maken. Het feit dat de commercial tijdens de Oscaruitreiking zal worden vertoond in de V.S. geeft aan dat Dove/Unilever serieuze exposure zoekt met deze campagne. Een geslaagde symbiose van de immer toenemende hoeveelheid door gebruikers geproduceerde content op het 'nieuwe' medium internet en de broadcastpower van de televisie-dinosaurus zou zomaar kunnen ontstaan.

Ik ben benieuwd wat het resultaat van deze amateur commercial zal zijn. Het is in ieder geval weer ´ns een andere web 2.0 flirt dan het openen van de zoveelste Second Life outlet door een multinational.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in