Overslaan en naar de inhoud gaan

& Campagne krijgt een zeven

De &-campagne krijgt een zeven als rapportcijfer. Dat blijkt uit een meting door het Ministerie van Justitie onder de Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op alle aspecten is de waardering voor de campagne toegenomen. Onder autochtone Nederlanders van 25 tot 55 jaar is de waardering toegenomen van een 5,9 naar een 6,8. De allochtone Nederlandse jongeren geven de campagne een 7, ouderen een 6,5.

related partner content for mobile comes here

Van de allochtone Nederlanders heeft 72 % een uiting uit de &-campagne (tv-spots, radiospots, outdoor reclame, banners op internet) gezien (86 % van de 13-24-jarigen en 65 % van de 25-55-jarigen). Met name de tv-spots scoren hoog onder deze groep jongeren (70%). Van de autochtone
Nederlanders heeft zo'n 80 % een van de tijdens de campagne ingezette uitingen gezien. Onder jongeren (13-24 jaar) ligt dat percentage zelfs op 88 %. Men vindt de campagne vooral duidelijk, informatief, opvallend en aansprekend. De boodschap achter de campagne komt volgens de onderzoekers duidelijker over.

De campagne laat volgens de allochtone respondenten vooral zien dat er al
voorbeelden zijn van positieve omgang (66 %); dat de omgang tussen verschillende groepen makkelijker is dan men denkt (60 %) en dat de omgang tussen verschillende groepen vanzelfsprekend is (55 %).

De autochtone Nederlanders geven aan dat de campagne vooral laat zien hoe nuttig (45%) het is als verschillende culturen met elkaar omgaan, hoe leuk (43%) het is en dat er al veel goede voorbeelden zijn van positieve omgang tussen culturen (41%).

De meting vond plaats in de eerste twee weken van november 2006. Er zijn 230 autochtone jongeren in de leeftijd van 13-24 jaar via internet ondervraagd, in de leeftijd van 25 tot 55 jaar zijn ongeveer 430
autochtone Nederlanders ondervraagd. Er zijn 200 allochtone jongeren in de leeftijd van 13-24 jaar zijn via Internet ondervraagd. 400 allochtonen in de leeftijd tussen 25 en 55 jaar zijn benaderd via
face-to-face-onderzoek. Het onderzoek is uitgevoerd onder het Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse/Arubaanse deel van het publiek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in