Overslaan en naar de inhoud gaan

C&A goes digital: retailer komt met virtuele modeshow en AR-magazine

De nieuwe herfst- en wintercollectie van C&A is in Europa gelanceerd met een virtuele modeshow en heus AR-magazine.
C&A
Het nieuwe magazine komt volledig in schetsvorm en kan tot leven worden gebracht dankzij AI.
C&A
Het nieuwe magazine komt volledig in schetsvorm en kan tot leven worden gebracht dankzij AI.

C&A zet flink in op digitalisering. Voor de lancering van de nieuwe herfst- en wintercollectie in Europa heeft de retailer in samenwerking met het Belgische communicatiebureau Friendship een virtuele modeshow gelanceerd. Het nieuwe magazine komt bovendien volledig in schetsvorm en kan tot leven worden gebracht dankzij AI, door met een smartphone de QR-codes in het blad te scannen.

related partner content for mobile comes here

Via de webAR (AR in de mobiele browser, red.)-experience - ontwikkeld door AR-studio Playar - vertelt elk van de twintig pagina’s van het magazine zijn eigen verhaal. Lezers krijgen via een zogenaamd AR-portal, waarmee ze 4 mannequins in huis halen, een preview van de komende collectie. Ook kunnen ze via collages en moodboards de mensen en ideeën achter de collecties ontdekken. Bovendien worden ze zelf even mode-ontwerpers en kunnen ze zelf de schetsen inkleuren.

'Doordat we een traditioneel medium hebben samengebracht met de allernieuwste technologie, hebben we iets unieks gecreëerd', zegt Sven Verresen, Media, PR en Events Specialist voor C&A België-Luxemburg. De nieuwe collectie voor het najaar geeft volgens Verresen perfect weer waar C&A vandaag voor staat: inclusiviteit, duurzaamheid en positiviteit. 

Factory for Innovation in Textiles

De retailer, die dit jaar zijn 180-jarig bestaan viert, is bezig zijn focus te verleggen naar technologie, CO2-neutraal produceren en een duurzamere modeketen. In het najaar van 2021 wordt de ‘Factory for Innovation in Textiles’ in Mönchengladbach in Duitsland geopend. Op de nieuwe locatie wordt de volgende generatie duurzame mode ontwikkeld en geproduceerd met de nieuwste technologieën.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in