Overslaan en naar de inhoud gaan

Privacy Sandbox en universele ID's: zoals olie en water?

Is uitstel van uitvoering voor universele ID's een welkome stap en heeft het zin om cross-domein tracking te combineren met cohorten?
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Privacy Sandbox en universele ID's: zoals olie en water?
Privacy Sandbox en universele ID's: zoals olie en water?
Privacy Sandbox en universele ID's: zoals olie en water?
Privacy Sandbox en universele ID's: zoals olie en water?

Privacy Sandbox
De Privacy Sandbox werd aangekondigd in augustus 2019. De Privacy Sandbox is een reeks voorstellen om third-party cookies te vervangen op drie belangrijke gebieden: 1) targeting gebaseerd op interesses 2) remarketing en 3) het meten van campagnes. De Privacy Sandbox heeft veel belangstelling gewekt, omdat Google Chrome een marktaandeel van 55% van de internetbrowsers heeft.

FLoC en FLEDGE zijn van belang voor publishers vanuit een inkomstenperspectief. Zoals je waarschijnlijk weet, zal het FLoC-voorstel third-party cookies vervangen bij het targeten op interesses, en FLEDGE is het voorstel over hoe remarketing zal werken zodra third-party cookies zijn afgeschreven.

Hoewel de technologie achter de voorstellen complex en in ontwikkeling was in 2020, was het uitgangspunt eenvoudig: verplaats targeting van een third-party cookie naar een groep (of cohort) van browsers. Gedurende een groot deel van 2020 leken deze op cohort-gebaseerde benaderingen de toekomst te zijn van adverteren op de platforms van Google, maar is dat in 2021 nog steeds het geval?

Cohorten en 1-op-1 ID's: zoals olie en water?
De belangrijke vragen zijn of, met zoveel veranderingen in de sector, dit uitstel van uitvoering voor universele ID's een welkome stap is en of het wel zin heeft om cross-domein tracking te combineren met cohorten?

Lees het artikel verder op dpggrow.nl

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in