Overslaan en naar de inhoud gaan

Aandacht was, is en blijft belangrijk

DPG Media heeft een rijke ervaring met onderzoek naar aandacht
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Aandacht was, is en blijft belangrijk
Aandacht was, is en blijft belangrijk
© Aandacht was, is en blijft belangrijk
Aandacht was, is en blijft belangrijk
Aandacht was, is en blijft belangrijk
© Aandacht was, is en blijft belangrijk

Om meer inzicht te krijgen in de status van het thema anno 2021, hebben wij samen met Newcom Research & Consultancy een vervolg gegeven aan het onderzoek naar aandacht uit 2015. In dit onderzoek is een verdieping aangebracht ten aanzien van aandacht voor media én de relatie met vertrouwen in media.

Betekenis van aandacht

Het onderzoek is uitgevoerd in het eerste kwartaal van 2021 middels een online survey, onder ruim 1.000 personen van 18 jaar en ouder. De resultaten laten zien dat aandacht een belangrijk thema is en dat men verwacht dat aandacht in de toekomst een steeds grotere rol gaat spelen. Maar wat is nu precies aandacht? Aandacht betekent vooral luisteren naar en belangstelling tonen voor een ander. Het onderwerp is voor alle leeftijdsgroepen belangrijk, voor de oudere leeftijdsgroepen zelfs nog iets meer dan gemiddeld. We geven onze aandacht vooral aan werk en studie, partner en kinderen. 

Aandacht aan media

We besteden daarnaast relatief veel tijd en aandacht aan media. Te zien is dat belang en plezier daarbij een grote rol spelen: iets dat je veel plezier oplevert, vind je vaak ook belangrijk (en andersom). Binnen aandacht voor media is verder nog te zien dat plezier sterk samenhangt met belang, focus en vertrouwen: hoe meer plezier je ervaart, hoe belangrijker media voor je zijn en mediumtypen die plezier opleveren, gebruikt men met veel focus. En: hoe meer vertrouwen je hebt in een medium, hoe belangrijker je het vindt. 

 

Benieuwd naar alle resultaten en de infographic van dit onderzoek? Lees het artikel verder op dpggrow.nl

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in