Overslaan en naar de inhoud gaan

Grip op het effectief bereiken en bewegen van klanten met CRM-data onboarding

Op basis van data onboarding ontwikkelden we twee verschillende doelgroepgerichte campagnes
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
LensOnline.nl verovert Nederlandse markt
LensOnline.nl verovert Nederlandse markt
LensOnline.nl verovert Nederlandse markt
LensOnline.nl verovert Nederlandse markt

LensOnline is één van de grootste online aanbieders van contactlenzen. Een relatief nieuw merk in Nederland die zijn oorsprong in België heeft. LensOnline maakt het mogelijk om lenzen zowel online als via je eigen opticien te kopen. Een uniek concept dat het gemak van online en de service van opticiens verenigd. LensOnline wilt de Nederlandse markt verder veroveren en vroeg DPG Media hierbij te helpen.

Omdat LensOnline een relatief nieuwe speler is op de Nederlandse markt, is het essentieel om nieuwe klanten te werven en zo de customer base te vergroten. Om deze doelstelling te realiseren willen we weten wie de huidige klanten van LensOnline zijn en wat hen beweegt bij LensOnline te kopen. 

 

Videocase samenwerking

Aanpak

DPG Media beschikt over een rijk datawarehouse met een enorme hoeveelheid klantkenmerken. Door, geheel volgens de privacyrichtlijnen, de klantdata van LensOnline te koppelen aan de data van DPG Media, zijn er twee prominente doelgroepen gedefinieerd. Beiden met andere kenmerken én een andere aanleiding om te kopen bij LensOnline.

Op basis van deze kennis ontwikkelden we twee verschillende doelgroepgerichte campagnes waarin we, naast gesegmenteerde online uitingen, ook print getarget hebben ingezet. Hierbij creëerden we inserts, waarbij we de boodschap passend maakten op de behoefte en koopaanleiding per doelgroep.

Deze inserts zijn meegestuurd met diverse magazines, om zo beide doelgroepen op grote schaal te bereiken. Alleen de lezers die voldeden aan één van de twee samengestelde profielen, ontvingen een insert. Overige lezers, wiens profiel niet overeenkwam, werden bewust uitgesloten.

CRM-data onboarding stelde ons in staat om exact te meten wat het effect van de campagne was. Zo zijn klanten één op één te herkennen binnen het DPG Media netwerk. Er is precies te zien welke abonnees de inserts hebben ontvangen én daadwerkelijk een online aankoop bij LensOnline hebben gedaan.

Resultaat

Het resultaat was boven verwachting.  Zeker wanneer we meenemen dat LensOnline een relatief jong merk is en we niet wisten wie van de lezers wel of geen lenzen draagt. Onderzoek laat zien dat de online CTR’s van de native posts en IAB-formaten 25% boven de gestelde benchmark scoorden en dat 4% van de nieuwe klanten in januari en februari dankzij de insert klant zijn geworden.

Dankzij CRM-data onboarding, geven we de adverteerder grip op het effectief bereiken en bewegen van hun doelgroep en het slim inzetten van hun marketingbudget.

Gedreven door data, met minimale waste en maximaal resultaat!

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in