Overslaan en naar de inhoud gaan

Brand Utility als mobile marketing instrument

Uit een welbekend Amerikaans onderzoek bleek jaren geleden dat de gemiddelde consument dagelijks 3.000 reclameuitingen voor zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een welbekend Amerikaans onderzoek bleek jaren geleden dat de gemiddelde consument dagelijks 3.000 reclameuitingen voor zijn kiezen krijgt. Uiteraard zijn deze nooit allemaal door het brein om te zetten en staat de consument daar ook zeker niet altijd voor open. Dit onderzoek is alweer heel wat jaren oud en grote kans dat het gemiddelde aantal reclameuitingen flink is gestegen. Steeds vaker hoor je dat merken niet consumenten moet lastig vallen met hun reclame zendingen en dat ze meer relevantie en ‘bruikbaarheid’ moeten bieden. Het fenomeen ‘brand utility’ biedt hierop een mooi alternatief en geniet daardoor van een groeiende populariteit. In de mobile marketing en –advertising wordt het ook steeds vaker ingezet.

related partner content for mobile comes here

Wat is een ‘brand utility’?
Een brand utiliy is een tool dat een merk aanbiedt om zichzelf te promoten, meestal in de vorm van een dienst. De focus ligt hierbij op functionaliteit bij de consument. Het moet dus bruikbaar en handig zijn voor de consument. Enkele voorbeelden op gebied van mobile: de Nike+ fitness app, de Appie boodschappen app van Albert Heijn, de ‘lekker weer’ app van Hero, flight claim service van ARAG en de KleurAdviseur app van Schwartzkopf. Dit zijn allemaal apps die waarde trachten te creeren bij de gebruiker / (potentiele) klant. Het is goed om te zien dat steeds meer bedrijven inzien het ontwikkelen van een bruikbaar instrument een ultieme manier is om engagement te ontwikkelen bij de consument.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in