Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro verwacht strijd tussen bureaus

De rol van strategisch adviseur garandeert de grootste marges.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ABN Amro verwacht dat er een strijd losbarst om de rol van strategisch adviseur tussen de verschillende soorten bureaus in de branche. Dat is te lezen in het trendrapport 'Visie op sectoren 2011' van ABN Amro. Menno van Leeuwen, sector banker Technologie, Media & Telecom bij ABN Amro: ‘”Who owns the client”, is de vraag die centraal staat. Reclame- en mediabureaus strijden om de strategisch beste plek om de klant te adviseren over de mediastrategie. Die plek garandeert immers de grootste marges. De klant daarentegen, rekent elk bureau af op resultaat en betrekt ook experts op online, social media en mobile marketing steeds meer bij strategische vraagstukken.’ Het advies dat ABN Amro geeft aan bureaus, is om zich te ‘positioneren als full-service bureau met vernieuwende campagnes en mediastrategieën’. Van Leeuwen: ‘Het is de uitdaging voor 2011 om bij de klant een strategische adviesrol te houden of te pakken. Goede samenwerkingspartners vinden lijkt daarbij een beter alternatief dan te veel in de verdediging te schieten.’

related partner content for mobile comes here

Het trendrapport voorspelt groei. Doordat de advertentiemarkt harder groeit dan vorig jaar, groeien de communicatiebureaus naar verwachting van ABN Amro met 2,5 procent. Verdert stelt ABN Amro vast dat het ‘tijdperk van de digibeet’ is aangebroken. De grootste spelers, Apple en Google, blinken volgens het rapport uit in gebruiksgemak en eenvoud, zodat iedereen digitaal uit de voeten kan. De penetratie van mobiel internet, breed gebruik van social media, de groei van cloud computing en het nieuwe werken levert een groot groeipotentieel, maar de groei vindt in zijn totaliteit nog maar matig plaats.

ABN Amro voorspelt de volgende omzetontwikkeling voor 2011
Communicatiebureaus: +2,5%
Drukkerijen: -2,0%
TV & Radio sector: +5,0%
Uitgeverijen: +2,0%
IT-software en services: +3,0%
IT-hardware (productie en distributie): +2,5%
Telecom: +2,0%

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in