Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijkwijzer pleit voor uniform Europees model

Kijkwijzer kan voor andere Europese landen als rolmodel fungeren. Het Nicam pleit voor een Europese aanpak, omdat het aanbod op televisie,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“Als we in de toekomst een baken willen blijven voor ouders en hun kinderen, dan pleit ik voor een breed consumenteninformatiesysteem,” zegt directeur Wim Bekkers van het Nicam, de organisatie achter de pictogrammen die een leeftijdsgrens adviseren voor films en series en waarschuwen voor grof taalgebruik, seks of geweld. bestaat dit jaar tien jaar en viert dit maandag in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Het Nicam gaat samen met de brancheorganisaties en buitenlandse zusterorganisaties initiatieven nemen voor een internationale aanpak. Bekkers wil hierin gelijk het uitdijende zenderaanbod op internet meenemen. Op het gebied van games is volgens Bekkers met het uniforme informatiesysteem Pegi al gebleken dat een Europese aanpak mogelijk is.

Kijkwijzer is al overgenomen door Turkije. Ook IJsland zou beginnen, maar dit werd in de crisistijd uitgesteld. Een algemeen Europees beoordelingssysteem voor film, tv en dvd's geniet de voorkeur van Bekkers. Volgens Bekkers wordt het informeren en adviseren van ouders en kinderen steeds belangrijker naarmate er meer audiovisueel aanbod beschikbaar is op steeds meer platforms. Hij stelt dat er voor bijvoorbeeld dvd-distributeurs schaalvoordelen te halen zijn als alle landen dezelfde pictogrammen gebruiken. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in