Overslaan en naar de inhoud gaan

BlackBerry verovert de wereld

De BlackBerry, een apparaat voor mobiele e-mail, verovert de wereld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin 1999 is de BlackBerry geïntroduceerd, en sindsdien is dit draadloze e-mailapparaat een zeer gewild bezit geworden. De BlackBerry , een combinatie van specifieke hardware en software, telde in maart 1.069.000 gebruikers. In het eerste kwartaal van dit jaar kwamen er 204.000 abonnees bij. Het apparaat is een innovatie van Mike Lazaridis en Jim Balsillie (beiden 43 jaar).

related partner content for mobile comes here

Hun bedrijf Research In Motion Ltd. (gevestigd in Waterloo, Ontario) is in 1984 opgericht door Lazaridis, die als jongetje met zijn ouders van Turkije naar Canada emigreerde. De merknaam BlackBerry is nu bijna een synoniem voor mobiele e-mail, alle grote telecoms willen het apparaat in hun assortiment hebben, en de koers van RIM is het afgelopen jaar gestegen van 12,75 naar boven de 100 dollar. Lazaridis’ aandeel in het bedrijf is nu 782 miljoen dollar waard, dat van Balsillie 674 miljoen. RIM verdient goed op de BlackBerry, met marges van 65 procent of meer op de service en 35 procent of meer op de hardware.

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in