Wordt Zuid-Korea marktleider in online games?


Miljoenen Zuid-Koreanen en andere Zuidoost-Aziaten spelen Lineage II, een fantasygame van NCsoft Corp. Onlangs is in Taiwan een test run van het spel gedraaid, die in een oogwenk 75.000 Taiwanese gamers trok. De Zuid-Koreaanse ‘netwerkgames’ - waarbij duizenden gamers tegelijkertijd zijn ingelogd en via hun persoonlijke, op maat samengestelde alter-ego-gamepersonages meespelen - zijn populair. Niet in de laatste plaats omdat 75 procent van de Zuid-Koreaanse huishoudens breedbandverbinding heeft.
De Koreaanse onlinegamebedrijven verwachten voor dit jaar een omzet van 640 miljoen dollar. Sinds 2001 zal de omzet daarmee bijna zijn verdrievoudigd. Het geld komt grotendeels van de spelers, die zo’n 20 euro per maand voor het abonnement betalen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNCsoft, marktleider in Zuid-Korea, verwacht dat de buitenlandse omzet dit jaar 70 procent groeit tot 41,5 miljoen dollar en dat de totale omzet ruim 50 procent groeit tot 221 miljoen dollar. Eind april is de Engelse versie van Lineage II gelanceerd.
Bron: BusinessWeek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid