Overslaan en naar de inhoud gaan

Bizarre Twitter-woede van Tinder was een vooropgezette PR-stunt

Dating-app verloor zijn hoofd niet, maar plande de 31 tweets welbewust
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verloor Tinder zijn hoofd toen het twee dagen geleden in een uithaalde naar journaliste Nancy  Jo Sales van Vanity Fair? Het lijkt er niet op, aldus de Amerikaanse site , dat stelt dat er allerminst sprake was van een publieke driftbui op Twitter. De boze reactie was gepland.

related partner content for mobile comes here

Er is daarvoor een aantal argumenten, onder meer het feit dat het artikel in Vanity Fair waarop Tinder reageerde al een week oud was. Die termijn laat zich moeilijk verenigen met een vlaag van verstandverbijstering. Ook is het nogal onwaarschijnlijk dat iemand die achter de socialemediaknoppen zit bij de dating-app de kans zou krijgen tientallen verontwaardigde tweets te sturen.

Maar het belangrijkste bewijs wordt geleverd door BuzzFeed-reporter Claudia Koerner. Zij tweette gisteren dat ze vantevoren was getipt over de ophanden zijnde Twitter-storm. Volgens Koerner was het PR-bureau Rogers & Cowan die haar vertelde dat het samenwerkte met Tinder en dat ze het Twitter-account van de dating-app in de gaten moest houden - ze zouden met een reactie komen op het Vanity Fair-artikel.

Dat gebeurde en het trok de nodige aandacht; de tweets gingen de wereld over. De boodschappen die erin zijn opgenomen profileren Tinder als app die zorgt voor emancipatie van homo&;s in landen waar homoseksualiteit is verboden, als een betrouwbare app die is gekoppeld aan Facebook, als een manier om betekenisvolle vriendschappen te sluiten voor miljoenen mensen, en niet te vergeten: je kunt je Instagram-profiel er ook aan koppelen. Hebben ook miljoenen mensen gedaan. 

Tinder wist heel goed waar het mee bezig was, een andere conclusie is er niet te trekken. Oordeel zelf:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in