Overslaan en naar de inhoud gaan

Arbitron en VNU samen in marktonderzoek

Media- en marktonderzoeksbureau Arbitron en mediabedrijf VNU hebben aangekondigd de ontwikkeling van een nieuwe marktonderzoeksservice te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De dienst is bedoeld om beter inzicht te krijgen in de link tussen de blootstelling van de consument aan reclame via multimedia, en diens aankoopgedrag. Adverteerders zouden hiermee uiteindelijk beter moeten kunnen inschatten wat de roi op hun marketinginspanningen is. Procter & Gamble gaat samenwerken met de twee bedrijven, om ervoor te zorgen dat de dienst écht goed inspeelt op de behoeften van marketeers.

related partner content for mobile comes here

De dienst zou moeten gaan bestaan uit een panel van deelnemers die Arbitron’s Portable People Meter (PPM) bij zich dragen. Dit kleine, pager-achtige apparaatje verzamelt data over hun blootstelling aan verschillende media. Ook worden data verzameld over de voorkeuren een aankopen van een breed aanbod aan diensten en producten van de deelnemers. Een deel van de panelleden zal ook deel uitmaken van AC Nielsen’s Homescan consumentenpanel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in