Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro beste mediareputatie

Financial ABN Amro heeft de beste mediareputatie, aldus TrendLight, Instituut voor onderzoek naar mediareputatie. Ook Numico en Philips…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het heeft in de periode september 2003 tot en met augustus 2004 alle artikelen die in de landelijke dagbladen over AEX-organisaties zijn verschenen geanalyseerd.

related partner content for mobile comes here

ABN Amro staat op nummer één, gevolgd door Numico (2), ING (3), Philips (4) en Fortis (5).

Het afgelopen jaar stond bol van de affaires en conflicten. Koninklijke Olie en Ahold spanden de kroon maar ook Aegon, Van der Moolen en ING bleven niet buiten schot.

Dat conflict georiënteerd nieuws een belangrijke invloed heeft op de mediareputatie van de ondernemingen is één van de belangrijke conclusies van dit onderzoek. De vijf meest conflictueuze bedrijven vinden we in de totale rangschikking dan ook terug op de vijf laagste posities.Onderaan de lijst bungelen Heijmans (21), Koninklijke Olie (22), Aegon (23), Ahold (24) en van der Moolen (25).
ING en ABN Amro bleken daarentegen in staat tegenover de negatieve publiciteit voldoende positief nieuws te plaatsen om in de top van de ranglijst te eindigen.

Vooral de financiële performance van ABN Amro is ijzersterk. In combinatiemet positieve toekomstverwachtingen en een groot vertrouwen in de onderneming, kan ABN Amro hetzich zelfs permitteren om laag te scoren op onderdelen als conflicten, innovatie en investeringen.

Aegon daarentegen presteerde het afgelopen jaar buitengewoon slecht in de pers. Een hoge conflictratio als gevolg van affaires met aandelenlease, een frauderende directeur in combinatie met pessimistische toekomstverwachtingen en een laag vertrouwen lagen hieraan ten grondslag.

Unilever is ver weggezakt, van de vierde plaats naar de in de eerste halfjaar van het onderzoek naar de 16de positie over het gehele jaar. Naast de slechtste koersratio verschijnen er over Unilever ook meer berichten over afnemend vertrouwen dan van welk ander fonds dan ook.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in