Overslaan en naar de inhoud gaan

Avro onderzoekt een commercieel bestaan

De Avro onderzoekt of er een alternatief buiten het publieke bestel is. Interim-directeur Gerben Eggink wil dat binnen 6 maanden weten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij meldt in publieke omroeporgaan De Spreekbuis verkennende gesprekken te voeren met de Tros. Eggink vindt dat de omroepverenigingen eigenlijk worden gedegradeerd tot een soort productiehuizen. Een commerciële Avro zal afhankelijk zijn van reclame-inkomsten.
In reactie op de plannen van de Tros riepen Ster, IP en SBS, de grote spelers op de omroepreclamemarkt, dat er voor nog een commerciële omroep nauwelijks plaats is. Eggink is niet onder de indruk. ‘Dat zeggen ze alleen omdat ze er belang bij hebben. ‘Als de Tros en de Avro en misschien nog een andere omroep uit het publieke bestel stappen, gebeurt er van alles. Dan is de discussie over 2 of 3 netten gestreden en zal ook de discussie over de Ster en reclamevrije zenders een andere dynamiek krijgen.’

related partner content for mobile comes here

(Bron: Spreekbuis via Villamedia.)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in