Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple's gevreesde adblocker komt er toch, al lijkt de mediasector gespaard te worden

Adverteerders en uitgevers vreesden voor een adblocker in Apple's browser Safari en de techreus lijkt die zorgen serieus te nemen.
Apple Safari via Shutterstock
Een reclame van Apple voor zijn browser Safari
© Afbeelding: Shutterstock
Apple Safari via Shutterstock
Een reclame van Apple voor zijn browser Safari
© Afbeelding: Shutterstock

Apple's gevreesde 'gum voor online reclames' baarde adverteerders en uitgevers in mei en juni grote zorgen. Het bedrijf leek van plan zijn honderden miljoenen iPhone- en iPad-gebruikers de mogelijkheid te geven om online advertenties op pagina's weg te gummen en die keuze op te slaan voor latere bezoeken. Omdat de functie niet geïntroduceerd werd op Apple's jaarlijkse conferentie, haalde de sector redelijk opgelucht adem. Maar nu blijkt de functie toch in Apple's nieuwste software te zitten, in afgezwakte vorm. 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in