Overslaan en naar de inhoud gaan

Slimmedeurbelmaker Ring kiest voor positievere marketingstrategie

De nadruk ligt niet langer op inbrekers opmerken en wegjagen, maar op het vastleggen van waardevolle momenten en dierbaren veilig houden.
Ring ceo Liz Hamren
Ring-ceo Liz Hamren
© Afbeelding: Ring
Ring ceo Liz Hamren
Ring-ceo Liz Hamren
© Afbeelding: Ring

Het Amerikaanse Ring, misschien wel de bekendste maker van slimme deurbellen en beveiligingscamera's, wijzigt zijn marketingstrategie. Waar het merk jarenlang koos voor slogans en video's die moesten benadrukken dat Ring-producten inbrekers afschrikken, gaat de focus sinds deze zomer uit naar een positievere toon. Ja, Ring maakt nog steeds duidelijk dat zijn domotica bedoeld is om dierbaren veilig te houden. Maar in commercials en slogans draait het nu ook om waardevolle momenten vastleggen en verbonden blijven met dierbaren. 

related partner content for mobile comes here

Klant centraler in marketing

De koerswijziging volgt nadat Ring een paar jaar geleden meermaals negatief in het nieuws kwam door privacyzorgen en problemen met de digitale beveiliging van zijn apparatuur. Die problemen werden aangepakt, waarna het bedrijf vorig jaar ook een nieuwe ceo aanstelde. Liz Hamren werkte eerder bij andere techbedrijven en staat inmiddels een jaar aan het roer van Ring, dat in 2018 voor ongeveer een miljard dollar is overgenomen door e-commercereus Amazon. In gesprek met Business Insider Nederland, een zustertitel van Adformatie, vertelt Hamren over de nieuwe marketingkoers van Ring. 'We focussen ons met de marketing nu echt op hoe klanten onze camera’s en deurbellen gebruiken.'

Lees het hele artikel bij Business Insider Nederland

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in