Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse staten gelijkgestemd bij merken

De bij de Amerikaanse verkiezingen altijd zo verschillend lijkende ‘red states’ en ‘blue states’ zijn als het op merkgewoonten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een studie van WPP Group's J. Walter Thompson. De mensen in de blue states, meer ‘urban’ en op de hand van Democraat John Kerry, hebben een voorkeur voor ‘technologische merken’, terwijl de Bush-gezinde populatie uit de red states meer een hang heeft naar familiaire en traditionele merken. Dat meldt onderzoekster Marian Salzman, die de studie leidde.

related partner content for mobile comes here

Blue states kozen bijvoorbeeld meer merken als Microsoft, IBM en Intel, terwijl de ‘blauwen’ Coca-Cola, Pepsi en Ford noemden.

Gelijkgestemd waren de blauwen en roden als het ging om vragen over welke topbedrijven er in de VS zijn. Johnson & Johnson en Microsoft werden daar het meest genoemd. Bij de beste merken kwamen in beide groepen Coca-Cola en Microsoft naar voren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in