Overslaan en naar de inhoud gaan

AH start nieuwe prijzenoorlog

Volgens supermarkt deskundige Jan Willem Grievink zal Albert Heijn ook dit jaar weer een nieuwe prijzenoorlog starten. Deze voorspelling…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Albert Heijn neemt op deze manier maatregelen tegen de "goedkopere" nieuwkomers zoals Jumbo en Lidl die het afgelopen jaar hard groeiden.
Jumbo boekte in 2007 een omzet groei van 30 procent en heeft nu een marktaandeel van 4,8 procent.

related partner content for mobile comes here

De grondstof prijzen spelen volgens Grievink ook een rol. Door de stijgende prijzen zullen de supermarkten op zoek gaan naar andere manieren om dit te compenseren. Ook verwacht hij dat supermarkten de leveranciers verder onder druk zetten om zo goedkoop mogelijk te leveren.

Grievink verwacht dat er weer slachtoffers gaan vallen hij wil echter geen namen noemen.

bron:

Ik denk dat AH zelf ook moet oppassen. Eerder is al gebleken dat verschillende leveranciers er niet van gediend zijn als er met de prijzen van producten gestunt wordt. Zo leverde pijnenburg al een tijd geen ontbijtkoek aan AH en ontstonden er ook akkefietjes met Coca Cola toen de supermarkt keten met de prijzen begon te stunten.
Of zal AH daar niet zo mee zitten en zal het juist op deze manier het goedkopere huismerk meer onder de aandacht willen brengen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in