Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen belangrijk onderdeel mannenmarketing

Cosmeticaproducenten en fabrikanten van high end lifestyleproducten ontdekten dit jaar de man, en deze trend zal zich in 2008 verder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Want negen op de tien mannen gebruiken inmiddels verzorgende producten, zoals deodorant, shampoo of haarstyling specifiek voor mannen. Eenderde (34 procent) gebruikt - in de meeste gevallen dagelijks - cosmetische producten, zoals dag, nacht- en oogcrèmes.

related partner content for mobile comes here

Norbert Mirani (Sanoma) schreef eerder dit jaar al een over mannenmarketing, en begin volgend jaar komt ook het boek Branded Male van Mark Tungate uit. Branded Male wordt, zoals het tegenwoordig hoort bij nieuwe boeken, ondersteund door .

En nu is er ook . De 'allereerste high end lifestyle-website specifiek voor mannen'. Op SoHomme.nl het laatste nieuws over mannenmode en bodycare, de laatste gadgets en designproducten. Daarnaast komen ook, cars, uitgaan, art en mobilty uitgebreid aan bod.

Mannenmarketing is in. Toch blijken juist vrouwen het meest belangrijk bij het openbreken van deze markt, aldus Motivaction.

Het bureau ondervroeg in opdracht van Sanoma 1784 vrouwen van 25 tot 65 jaar met mannelijke partner. Mannen zijn niet meegenomen in dit onderzoek.

Wat blijkt: Mannen laten het kiezen en kopen van de crèmes liever over aan vrouw of vriendin, zo zeggen de meeste vrouwen. Vrouwen stimuleren mannen ook om producten zoals dag- en nachtcrème te gebruiken. Meer dan dat mannen dat zelf besluiten.
Ook geeft 53 procent van de vrouwen aan dat zij beslist ? meer dan haar partner - welke producten er op het gebied van mannencosmetica (gaan) worden gekocht.

Het daadwerkelijk kopen van de producten laat de man ook graag aan zijn vrouwelijke partner over. Van de vrouwen koopt 65 procent zijn cosmetische producten, de mannencrèmes dus. Bij verzorgende producten ? zoals deodorant, haarstyling en shampoo specifiek voor mannen - is dit zelfs 74 procent. Niet zo gek volgens de onderzoekers, want vrouwen doen meestal de boodschappen.

En als zij het niet kopen, zeggen ze, doet hij het ook niet... 'Bovendien hebben we er meer verstand van', aldus de vrouwen.

De onderzoekers concluderen dat (in het geval van een relatie) de rol van de vrouw groot is als het gaat om gebruik en aanschaf van mannencosmetica.

Groter dan die van de mannen zelf. Het is voor reclamemakers en marketeers belangrijk daarmee rekening te houden.

Dat betekent verandering in de huidige aanpak. Dus: naast communicatie gericht op mannen, ook communicatie gericht op vrouwen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in