Overslaan en naar de inhoud gaan

Mailmedia stapt in gedragsreclame

Mailmedia is deze week begonnen met het aanbieden van behavorial targetting op haar email- en sms-bestanden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met deze techniek kunnen opdrachtgevers campagnes versturen op basis van eerder vertoond gedrag. Omdat Mailmedia al lange tijd het klik- en opengedrag van haar ontvangers vastlegt, heeft ze inmiddels een database opgebouwd van ruim zes miljoen profielen. Behalve van socio-demografische kenmerken en aankoopintenties zijn deze nu ook voorzien van gedragsvariabelen.

related partner content for mobile comes here

Mailmedia is volgens commercieel directeur Marcel Molenaar de eerste exploitant die op individueel adresniveau bijhoudt wat de ontvangers van een e-mailing doen. Het gedrag wordt op twee manieren vastgelegd. Mailmedia zelf registreert het open- en klikgedrag van ontvangers van e-mailings. Adverteerders kunnen vervolgens een selectie maken van ontvangers die een vorige keer hun mail hebben geopend. Door mailings op deze doelgroep te richten, zou de respons aanzienlijk worden verhoogd.

Daarnaast maakt Mailmedia gebruik van interessegegevens van de bestandseigenaren die betrekking heeft op het lees- en zoekgedrag van hun individuele abonnees. Hiertoe wordt onder meer gebruik gemaakt van klikgedrag op nieuwsbrieven. Door na te gaan wie er klikt op bepaalde thema’s in de nieuwsbrief, is te achterhalen in welke thema’s ontvangers in een bepaald thema geïnteresseerd zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in