Mailmedia stapt in gedragsreclame


Met deze techniek kunnen opdrachtgevers campagnes versturen op basis van eerder vertoond gedrag. Omdat Mailmedia al lange tijd het klik- en opengedrag van haar ontvangers vastlegt, heeft ze inmiddels een database opgebouwd van ruim zes miljoen profielen. Behalve van socio-demografische kenmerken en aankoopintenties zijn deze nu ook voorzien van gedragsvariabelen.
Mailmedia is volgens commercieel directeur Marcel Molenaar de eerste exploitant die op individueel adresniveau bijhoudt wat de ontvangers van een e-mailing doen. Het gedrag wordt op twee manieren vastgelegd. Mailmedia zelf registreert het open- en klikgedrag van ontvangers van e-mailings. Adverteerders kunnen vervolgens een selectie maken van ontvangers die een vorige keer hun mail hebben geopend. Door mailings op deze doelgroep te richten, zou de respons aanzienlijk worden verhoogd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarnaast maakt Mailmedia gebruik van interessegegevens van de bestandseigenaren die betrekking heeft op het lees- en zoekgedrag van hun individuele abonnees. Hiertoe wordt onder meer gebruik gemaakt van klikgedrag op nieuwsbrieven. Door na te gaan wie er klikt op bepaalde thema’s in de nieuwsbrief, is te achterhalen in welke thema’s ontvangers in een bepaald thema geïnteresseerd zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid