Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentie-inkomsten Mecom blijven hard dalen

De reclame-inkomsten daalden in de eerste zes maanden van 2014 met 22 procent naar 116 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Nederland daalden de advertentie-inkomsten naar 76,7 miljoen, een daling van zo&;n 16 procent. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde halfjaarcijfers van Mecom, moederconcern van Wegener. In Nederland - het grootste deel van Mecom - daalde het inkomen van 239,9 miljoen naar 224,2 miljoen.

related partner content for mobile comes here

De inkomsten uit de lezersmarkt daalden met 1 procent van 192 naar 190 miljoen euro.

Ondanks de forse teruggang in advertentie-inkomsten, steeg het bruto resultaat (EBITDA) van de hele groep met 8 miljoen euro naar 38.8 miljoen. Die stijging is geheel en al toe te rekenen aan Nederland, want het resultaat van de activiteiten in Denemarken daalde juist. Het Nederlandse EBITDA steeg dan ook van 23 naar 33 miljoen euro.

Mecom voert forse kostenbesparingen door onder de naam ‘Operatie Phoenix&;. Het wist de kosten met 39 miljoen euro te verlagen ten opzichte van het eerste halfjaar van 2013. Dat is een besparing van 11 procent.

Vorige maand werd bekend dat De Persgroep Mecom - en daarmee de Wegener-dagbladen - .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in