Overslaan en naar de inhoud gaan

Activity trackers maken wearables mainstream

Fitbit populairste mHealth device
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet de smartwatches of -glasses, maar sport en gezondheid bandjes zoals de Fitbit, Sony Smartband en Nike Fuelband laten de markt van draagbare technologie openbreken. Terwijl  bij Google Glass en de diverse verkrijgbare smartwatches vaak nog twijfels zijn over de toegevoegde waarde, is dat bij de activity trackers niet het geval.

related partner content for mobile comes here

De deed onderzoek naar activity trackers en stappentellers onder haar nieuwsbrieflezers.43% van de 300 respondenten gaven aan is bezit te zijn van één of meerdere activity trackers of stappentellers. Het grootste gedeelte van ondervraagden geeft aan dat zij hun activity tracker al langer dan een jaar in hun bezit hebben. Bij de vraag waarom mensen een activity tracker kochten bleek 47% ‘ Inzicht krijgen in het dagelijkse beweeggedrag’ aan te geven, 23% gebruikte een tracker als motivatie om meer te bewegen en 22% uit voorliefde voor gadgets. Dat zo’n activity tracker ook daadwerkelijk werkt blijkt dat 71% van de dragers aan heeft gegeven meer te zijn gaan bewegen. Slechts 29% van de respondenten heeft aangegeven dat ze door deze wearable niet actiever te zijn geworden. Als we kijken naar de merkvoorkeuren van respondenten die activity trackers gebruiken blijk Fitbit onbetwist marktleider. 42% gaf aan deze tracker te gebruiken. Gevolgd door Withings, Jawbone en Nike. SmartHealth gaf bij hun onderzoek zelf reeds al aan dat de hun resultaten niet geheel zuiver zijn, aangezien de doelgroep van Smarthealth al erg met gezondheid bezig is en voor een groot deel onder de categorie ‘early adaptors’ vallen.  

 

De en Brandwatch hebben ook onderzoek gedaan naar wearables. Wearables beginnen steeds meer te leven onder de consumenten. Het conversatie volume op internet over wearables groeide met 190% van Q1 2013 naar Q1 2014. Google Glass, Fitbit en Nike Fuelband waren de de meest genoemde merken.

 

Mhealth als marketingmiddel wordt momenteel nog zeer beperkt ingezet. is één van de eerste bedrijven die haar klanten beloont met kortingen en kado&;s aan de hand van gerende of gereden kilometer via stappentellers. 

Bronnen: SmartHealth, Briljant Noise, Brandwatch

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in