Overslaan en naar de inhoud gaan

Voice over IP: opgepast voor de hype

Voice over IP lijkt wel een nieuwe hype te worden. Maar onderzoeksbureau Ovum bekijkt de ontwikkeling nuchter: op korte termijn zorgt Voip…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Britse Ovum complimenteert in een de pr-mensen die Voip moeten promoten, want die hebben hun werk volgens het onderzoeksbureau uitstekend gedaan. Maar tot nu toe is Voip alleen succesvol in Japan, waar Yahoo! 3,5 miljoen Voip-klanten telt. Ovum is nog niet onder de indruk van de paar honderdduizend in de VS, aldus het bureau: ‘VoIP is er al meer dan tien jaar, het is geen nieuw idee. Skype is wel nieuw en voedt de hype, maar is zeer modegebonden en heeft nog geen doorschakeling buiten het net.’ ‘De breedbandevolutie is wel significant’, zegt Ovum: ‘maar niet als drijvende kracht, wel als noodzaak op de achtergrond.’ VoIP is volgens Ovum nog niet eenvoudig, goedkoop en goed genoeg. Het is nog altijd een fenomeen voor de early adapters, die zelf uitzoeken hoe het werkt en die de mindere kwaliteit en beschikbaarheid op de koop toe nemen.Ovum ziet er op korte termijn dan ook geen bedreiging in voor de incumbent operators. In vergelijking met VoIP zijn de kabelexploitanten voorlopig nog een grotere bedreiging. (6 minutes)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in