Overslaan en naar de inhoud gaan

Internationale club voor viral marketeers

Viral marketeers hebben (internationaal) de VBMA opgericht. Met deze vereniging hopen ze erkenning te krijgen voor wat ze doen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De VBMA moet uitdragen dat viral marketing een serieus onderdeel is van de marketingmix. Viral- en buzz marketing zijn niet nieuw, maar het gebruik ervan begint steeds evidenter te worden vooral nu traditionele marketingcampagnes steeds minder effect hebben’, zegt Justin Kirby, directeur van bureau DMC en viral marketingexpert. ‘We hebben met soortgenoten verschillende Europese landen over de behoefte om een vereniging op te richten om viral- en buzzmarketing geaccepteerd te krijgen in traditionele marketingkringen.’

related partner content for mobile comes here

Bureaus die zich inmiddels hebben aangesloten zijn GD&SM Advertising uit de Verenigde Staten, VM-People uit Duitsland, GoViral uit Denemarken, KetaKeta uit Israel en Spheeris uit Frankrijk. Nederlandse interesse is er nog niet echt, meldt Emerce. ‘Op dit moment zien wij geen reden om ons aan te sluiten bij de VBMA. Misschien denken we daar over 2 of 3 maanden wel heel anders over’, zegt Alex Stil van Reddion, een bureau dat veel doet met viral marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in