Internationale club voor viral marketeers


De VBMA moet uitdragen dat viral marketing een serieus onderdeel is van de marketingmix. Viral- en buzz marketing zijn niet nieuw, maar het gebruik ervan begint steeds evidenter te worden vooral nu traditionele marketingcampagnes steeds minder effect hebben’, zegt Justin Kirby, directeur van bureau DMC en viral marketingexpert. ‘We hebben met soortgenoten verschillende Europese landen over de behoefte om een vereniging op te richten om viral- en buzzmarketing geaccepteerd te krijgen in traditionele marketingkringen.’
Bureaus die zich inmiddels hebben aangesloten zijn GD&SM Advertising uit de Verenigde Staten, VM-People uit Duitsland, GoViral uit Denemarken, KetaKeta uit Israel en Spheeris uit Frankrijk. Nederlandse interesse is er nog niet echt, meldt Emerce. ‘Op dit moment zien wij geen reden om ons aan te sluiten bij de VBMA. Misschien denken we daar over 2 of 3 maanden wel heel anders over’, zegt Alex Stil van Reddion, een bureau dat veel doet met viral marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid