Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-kijker wil van reclame af

Heel wat tv-kijkers hebben genoeg van al die reclame. Die onvrede vormt een voedingsbodem voor nieuwe technieken, zoals de personal video…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Amerikaans onderzoek is 70 procent van de tv-kijkers serieus geïnteresseerd in producten en diensten die hen helpen om van de overvloed aan reclame af te komen. De personal video recorder (PVR) maakt dat mogelijk. Daarmee kunnen programma’s zo worden opgenomen dat de reclameblokken vanzelf worden overgeslagen.

related partner content for mobile comes here

Zo’n 3,5 miljoen Amerikanen hebben inmiddels een PVR en onderzoeksbureau Forrester verwacht dat in 2006 dat aantal zal zijn opgelopen tot 25 miljoen. In de reclamewereld lijkt men zich nog niet erg zorgen te maken. Ten onrechte, want de opmars van de PVR zal verstrekkende gevolgen hebben, vooral voor de tv-reclame. Het kan bijvoorbeeld betekenen dat adverteerders uitwijken naar andere media als print, radio en internet.

Er zal bij adverteerders ook meer belangstelling komen voor andere vormen van communicatie, zoals sponsoring van tv-programma’s, reclame bij live-uitzendingen (de reclameborden in het voetbalstadion) en productplacement.

Maar het kan er ook toe leiden dat commerciële zenders de kijker geld gaan vragen. Misschien ontstaat er dan alsnog begrip voor het feit dat tv-commercials nodig zijn om commerciële televisie draaiende te houden. En wie weet zijn kijkers dan toch bereid die reclame voor lief te nemen.

Bron: The Economist

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in