Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv als aanjager voor weblogs

Zondagochtend hoorde ik in het altijd interessante Mediazaken van BNR presentator Jeroen Smit spreken met Frank Eijken, directeur van IP,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zondagochtend hoorde ik in het altijd interessante van BNR presentator Jeroen Smit spreken met Frank Eijken, directeur van IP, de reclameverkooporganisatie van RTL Nederland en , mede-oprichter van Planet Internet, en nu eigenaar van Nederlands eerste weblog-uitgeverij, aldus Smit. Blogs onder de paraplu van Small Media Group zijn onder andere
en .

related partner content for mobile comes here

Zijn businessmodel gaat uit van een partnership. De bloggers, journalisten of andere deskundigen, delen mee in de omzet. Frackers zal als uitgever niets te zeggen hebben over de inhoud van de blogs. De inkomsten zullen door middel van e-mailmarketing, advertenties en content syndicatie moeten worden binnengehaald.

'Door de technologie is iedere idioot in staat een weblog te maken. Maar tegelijkertijd wordt het ook ingewikkelder met bijvoorbeeld vodcasting', zei Frackers tegen Smit.

De technologie staat voorlopig aan Frackers' kant, op zijn weblogs kunnen HD-uitzendingen (High Definition) plaatsvinden. 'Mogelijk met software van 150 dollar', aldus Frackers.

Frank Eijken gaf ronduit toe dat hij hier jaloers op is. Net als op de directe communicatie met de gebruiker/kijker.
De RTL-man stelde zich de retorische vraag: "Moeten wij ook geen weblogs gaan faciliteren?"

Presentator Jeroen Smit vroeg Frackers naar hoe het met advertenties zit. Frackers antwoordde dat weblogs nog niet in de picture zijn bij adverteerders. 'Mediabureaus denken ook nog steeds traditioneel.'

Maar Frackers hield wel degelijk rekening met de advertentiemarkt. 'Ik liep al langer met dit idee rond, maar de reclamemarkt moest eerst aantrekken.'

Vanaf 1 april begint zijn advertentieverkoop. Frackers zegt dat de advertenties niet kwantitatief gericht zullen zijn, maar kwalitatief. Televisie richt zich meer op de massa dan hij met zijn weblog-uitgeverij zal doen.

Presentator Jeroen Smit merkte op dat je om geld te verdienen toch heel wat mensen naar de sites moet lokken.

In het gesprek doemde een interessant model op: televisie als aanjager.
Frackers heeft het eerder meegemaakt met de borsten van Georgina Verbaan. Dankzij RTL Boulevard werd de weblog van deze dame enorm populair en bekend.

Frackers gaf aan dat de televisie niet zoveel te duchten heeft van de concurrentie als de. 'GeenStijl heeft een paar honderdduizend bezoekers. Dat is een groter bereik dan wat de Nederlandse opiniebladen hebben.' Maar het staat nog in de schaduw van de kijkers die televisie trekt.

Frank Eijken had oren naar een mogelijk samenwerking. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

PS. Alleen vreemd dat het aanklikken van de link , Frackers weblog-uitgeverij als resultaat oplevert een lege pagina met '(Nog) niets hier'.
UPDATE: Inmiddels is de site online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in