Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of Flop: Shell FuelSave

Shell komt met de nieuwe brandstof FuelSave. Vanaf april kunnen consumenten al met deze zuinige brandstof tanken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Shell komt met de nieuwe brandstof . Vanaf april kunnen consumenten al met deze zuinige brandstof tanken.

related partner content for mobile comes here

FuelSave vervangt de bestaande ‘normale’ benzine en diesel van Shell, maar kost evenveel.

De brandstof zorgt voor een lager benzineverbruik (‘1 liter per tank’) en voor een schonere motor. Het lijkt het perfecte product voor deze tijd; meer voor minder...

Shell voert op dit moment campagne om de awareness van FuelSave te vergroten.

Onder andere op televisie en online. Zo heeft oliemaatschappij deze week een banner die de site van Nu.nl overneemt.

De oliemaatschappij wil ongetwijfeld gebruikers van de concurrent naar zich toe te trekken. Dat kan echter nog een hele klus worden, omdat je moet opboksen tegen gewoonte (; kom ik altijd’), gemak (‘ligt op mijn route’), spaarsystemen enzovoort. Wie wil er om rijden voor de belofte van ‘bespaar tot 1 liter per tankbeurt van mininaal 50 liter’?

onderzocht voor Tijdschrift voor Marketing de bekendheid en appreciatie van FuelSave. De uitkomsten staan volgende maand in het blad. Een tipje van de sluier: Het oordeel over het FuelSave-concept is nog vrij afwachtend. Bij een concept dat meer biedt voor hetzelfde geld, zou een overwegend positief onthaal voor de hand liggen. Een oorzaak zou kunnen zijn, dat de claim ‘voor hetzelfde geld’ wellicht wat vaag over komt, omdat er geen vaste prijzen per brandstofmerk zijn.

Lukt het Shell om de niet-Shelltankers naar zich toe te trekken, of moet Shell meer gas geven? De vraag wordt gesteld op , waar de brandstof het onderwerp is van de nieuwe . Wat denkt u eigenlijk?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in