Reclame Sapph toegestaan


De afbeelding - modellen in uitdagende poses - is digitaal bewerkt. De commissie oordeelt dat foto's zo mogen worden bewerkt dat fotomodellen er extra slank en sexy uitzien. Volgens de RCC is dat in de reclame een gebruikelijke, bij het publiek bekende techniek die niet als bedreiging voor de geestelijke en lichamelijke volkgezondheid kan worden aangemerkt.
Ook zijn de billboards van het lingeriemerk niet in strijd met de goede smaak, het fatsoen dan wel de goede zeden. De RCC oordeelt daarover met terughoudendheid. 'De poster toont weliswaar een vrouw in lingerie in een uitdagende en erotisch geladen pose afgebeeld, maar de Commissie acht de afbeelding niet te expliciet.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen van de klagers was Jurrit Zeilstra, die elke dag op weg naar haar werk geconfronteerd werd met het billboard van Sapph. Het gaat haar niet om het bloot in de campagne, maar ‘om het feit dat het hier om waarschijnlijk een menselijk figuur gaat dat op een computer is ontworpen. Afgebeeld is een bestaand menselijk lichaam dat door middel van een computermanipulatie is misvormd. Het lichaam op de poster is verminkt’, zo schreef ze in haar klacht aan de Reclame Code Commissie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid