Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Sapph toegestaan

De Reclame Code Commissie heeft twee klachten tegen de billboardreclames van lingeriemerk Sapph afgewezen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De afbeelding - modellen in uitdagende poses - is digitaal bewerkt. De commissie oordeelt dat foto's zo mogen worden bewerkt dat fotomodellen er extra slank en sexy uitzien. Volgens de RCC is dat in de reclame een gebruikelijke, bij het publiek bekende techniek die niet als bedreiging voor de geestelijke en lichamelijke volkgezondheid kan worden aangemerkt.

related partner content for mobile comes here

Ook zijn de billboards van het lingeriemerk niet in strijd met de goede smaak, het fatsoen dan wel de goede zeden. De RCC oordeelt daarover met terughoudendheid. 'De poster toont weliswaar een vrouw in lingerie in een uitdagende en erotisch geladen pose afgebeeld, maar de Commissie acht de afbeelding niet te expliciet.'

Een van de klagers was Jurrit Zeilstra, die elke dag op weg naar haar werk geconfronteerd werd met het . Het gaat haar niet om het bloot in de campagne, maar ‘om het feit dat het hier om waarschijnlijk een menselijk figuur gaat dat op een computer is ontworpen. Afgebeeld is een bestaand menselijk lichaam dat door middel van een computermanipulatie is misvormd. Het lichaam op de poster is verminkt’, zo schreef ze in haar klacht aan de Reclame Code Commissie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in