Super Bowl leeft online
Naast de daadwerkelijke wedstrijd is het inmiddels wel duidelijk dat de Super Bowl commercials ook op internet een enorm hot issue zijn. Op de post over de enorme advertentiekosten die er de afgelopen jaren mee gemoeid zijn geweest werd ruim gereageerd, onder andere door ongeveer alle Nederlandse kijkers (ok, dat is wat melodramatisch?) die zich afvragen waar en hoe laat het fenomeen hier wordt uitgezonden. Daarnaast ontspon er zich een discussie over de afnemende commerciële aantrekkingskracht, tot uiting komend in de gewijzigde strategie van P&G, Unilever en Dove.
Maar de wedstrijd en de commercials eromheen blijven trekken. Zo blijkt ook uit de diverse internetfora. De preview van Budweiser staat al klaar. YouTube heeft een aparte sectie ingericht, waar direct na de wedstrijd alle getoonde reclames nog eens op het gemak bekeken kunnen worden. Maar ook IFilm, onderdeel van MTV, laat zich niet onbetuigd en heeft haar aanbod enkele minuten na de vertoning van de specifieke reclame al open voor het publiek. Maar ook IFilm heeft de hand weten leggen op een aantal previews. Onder andere General Motors, GoDaddy en, hoedt u, Kevin Fedderline staan al gereed.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaKortom: de aanloop was weer fantastisch, de adverteerders pakken een veelvoud van het originele bereik en wij kunnen live commercials kijken, zonder gestoord te worden door die altijd terugkerende wedstrijdbeelden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid