Overslaan en naar de inhoud gaan

Beter resultaat TMG

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft zes procent meer omzet geboekt in 2006.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit voorlopige cijfers van het concern. De printproducten (dagbladen en tijdschriften) staan als het gaat om oplage- en advertentievolume nog steeds onder druk, zo meldde bestuursvoorzitter Ad Swartjes in zijn nieuwjaarsrede. Hij wil dan ook geen winstverwachting afgeven.

related partner content for mobile comes here

Het bedrijfsresultaat, exclusief afschrijvingen en bijzondere posten, steeg in 2006 met 23 procent tot 48 miljoen euro. Het afgelopen jaar verdwenen er bij TMG 500 banen. Circa de helft hiervan was het gevolg van ontslagen, bij interne reorganisaties verdween de andere helft. Swartjes zegt dat het ‘ernstig is dat het concern niet lijkt te profiteren van een aantrekkende economie.

De omzetverbetering is met name te danken aan een licht gestegen advertentieomzet, een andere samenstelling van de productportfolio (verkoop Limburgse activiteiten en aankoop van onder andere de Sky Radio Groep en Keesing Media Group) en de effecten van bezuinigingsmaatregelen.
Sp!ts had in eerste instantie last van de druk op de advertentiemarkt. Maar door scherp op de kosten te letten en een aantrekkende omzet in de laatste maanden zal ongeveer een gelijk resultaat als over 2005 worden gehaald. Zowel HDC Media als Holland Combinatie hebben een relatief goed jaar gehad, in tegenstelling tot de Telegraaf Tijdschriften Groep. Het blad Jan ontwikkelt zich ‘buitengewoon positief’. TTG-breed stonden zowel advertentie- als oplage-inkomsten behoorlijk onder druk, net als bij de concurrentie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in