Beter resultaat TMG


Dat blijkt uit voorlopige cijfers van het concern. De printproducten (dagbladen en tijdschriften) staan als het gaat om oplage- en advertentievolume nog steeds onder druk, zo meldde bestuursvoorzitter Ad Swartjes in zijn nieuwjaarsrede. Hij wil dan ook geen winstverwachting afgeven.
Het bedrijfsresultaat, exclusief afschrijvingen en bijzondere posten, steeg in 2006 met 23 procent tot 48 miljoen euro. Het afgelopen jaar verdwenen er bij TMG 500 banen. Circa de helft hiervan was het gevolg van ontslagen, bij interne reorganisaties verdween de andere helft. Swartjes zegt dat het ‘ernstig is dat het concern niet lijkt te profiteren van een aantrekkende economie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De omzetverbetering is met name te danken aan een licht gestegen advertentieomzet, een andere samenstelling van de productportfolio (verkoop Limburgse activiteiten en aankoop van onder andere de Sky Radio Groep en Keesing Media Group) en de effecten van bezuinigingsmaatregelen.
Sp!ts had in eerste instantie last van de druk op de advertentiemarkt. Maar door scherp op de kosten te letten en een aantrekkende omzet in de laatste maanden zal ongeveer een gelijk resultaat als over 2005 worden gehaald. Zowel HDC Media als Holland Combinatie hebben een relatief goed jaar gehad, in tegenstelling tot de Telegraaf Tijdschriften Groep. Het blad Jan ontwikkelt zich ‘buitengewoon positief’. TTG-breed stonden zowel advertentie- als oplage-inkomsten behoorlijk onder druk, net als bij de concurrentie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid