Overslaan en naar de inhoud gaan

Banen zoeken op je mobiel

Europeanen maken steeds vaker gebruik van mobile search voor onder andere het zoeken naar een nieuwe baan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De cijfers zijn ietwat gekleurd, want afkomstig van mobile searchbedrijf MobilePeople. In hun 'Mobile Search Trends 2006' studie staat dat gedurende de periode rond kerst 6 procent van alle mobiele zoekopdrachten betrekking had op banen en recruitmentbedrijven.

related partner content for mobile comes here

Andere populaire zoekopdrachten in die periode waren het vinden van een taxi, afhaalmaaltijden, restaurants, supermarkten en consumentenelektronica.

De meest gezochte merken rond de kerstperiode waren Ikea en Toys R Us.

De meeste zoekopdrachten werden gedaan op kerstavond, met een tweede piek op 27 december vanwege de uitverkoop en het inwisselen van verkeerde cadeaus, aldus MobilePeople. De cijfertrend laat volgens MobilePeople zien dat mobiele diensten steeds vaker een integrale rol spelen in het veranderende consumentengedrag, en ‘dat de mobiel niet meer weg te denken is uit het dagelijks leven en de beslissingen die hierin worden gemaakt’.In de top 20 zoekopdrachten kwamen ook banken en financiele dienstverleners voor, naast hotels, garages, auto-onderdelen, medische diensten, schoenverkopers, bioscopen, meubeloutlets, speelgoedwinkels, warenhuizen, cafe’s en coffeshops.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in