Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips innoveert met Time Magazine

Philips innoveert weer in marketing, nu met de bladen van Time Warner, waaronder Time, Fortune, People en Business2.0. In deze bladen zal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

innoveert weer in marketing, nu met de bladen van Time Warner, waaronder , Fortune, People en Business2.0. In deze bladen zal Philips een opzienbarende nieuwe vorm van 'adverteren' introduceren.

related partner content for mobile comes here

Na maanden van onderhandelen, schrijft , is Philips erin geslaagd om de tijdschriftuitgever over te halen om een serie bladen uit te geven zonder advertenties voor de inhoudsopgave.

Als lezers de bladen openen zien ze direct de inhoudsopgave en hoeven niet eerst door een aantal advertentiepagina's te bladeren. Het omslag van de bladen bevat een flap waarbinnen Philips aankondigt dat zij dit de lezers schenkt.

Daarin zegt Philips over haar aanbod van een reclamevrije inhoudsopgave: "Simplicity means not letting complexity stand in your way. It starts with the Table of Contents on the first page. And it continues with the last page where you'll see innovative products that will change the way you live."

Kosten van deze innovatie inclusief de prijs van zeven advertentiepagina's: 5 miljoen dollar. Op maandag 24 april zal de eerste uitgave van Time op deze wijze verschijnen. Omnicom Group's DDB New York tekent voor de campagne.

Geert van Kuyck, marketingchef van Philips wereldwijd, zegt tegen de WSJ dat Philips op deze wijze zal blijven proberen om grenzen te verleggen. Een hoop uitgevers wees Philips overigens de deur met dit idee.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in