Philips innoveert met Time Magazine


Philips innoveert weer in marketing, nu met de bladen van Time Warner, waaronder Time, Fortune, People en Business2.0. In deze bladen zal Philips een opzienbarende nieuwe vorm van 'adverteren' introduceren.
Na maanden van onderhandelen, schrijft Wall Street Journal, is Philips erin geslaagd om de tijdschriftuitgever over te halen om een serie bladen uit te geven zonder advertenties voor de inhoudsopgave.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAls lezers de bladen openen zien ze direct de inhoudsopgave en hoeven niet eerst door een aantal advertentiepagina's te bladeren. Het omslag van de bladen bevat een flap waarbinnen Philips aankondigt dat zij dit de lezers schenkt.
Daarin zegt Philips over haar aanbod van een reclamevrije inhoudsopgave: "Simplicity means not letting complexity stand in your way. It starts with the Table of Contents on the first page. And it continues with the last page where you'll see innovative products that will change the way you live."
Kosten van deze innovatie inclusief de prijs van zeven advertentiepagina's: 5 miljoen dollar. Op maandag 24 april zal de eerste uitgave van Time op deze wijze verschijnen. Omnicom Group's DDB New York tekent voor de campagne.
Geert van Kuyck, marketingchef van Philips wereldwijd, zegt tegen de WSJ dat Philips op deze wijze zal blijven proberen om grenzen te verleggen. Een hoop uitgevers wees Philips overigens de deur met dit idee.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid