Overslaan en naar de inhoud gaan

Weer een Supergoedkoop

Prijs is niet meer bepalend voor een winkelformule. Dit hoor en lees je steeds vaker.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Prijs is niet meer bepalend voor een winkelformule. Dit hoor en je steeds vaker.

related partner content for mobile comes here

Het grote prijsvechten is over. Op zich ook wel logisch, want als iedereen dat doet blijft er niks meer over om te kiezen.

Ik las net een bericht met de titel . Waarom in godsnaam?

Na de start door AH is bijna iedereen meegegaan in de prijzenslag en verschillende supers positioneren zich ook duidelijk op lage prijs. Zo hebben wij DIRK, Edah, Lekker & Laag, Jumbo, C1000 (zonder fratsen) en natuurlijk de lage prijs specialisten Aldi en Lidl.

Waarom? Maar vooral wanneer durft de eerste supermarkt te zeggen 'wij vragen ietsje meer voor onze producten, maar dan krijg je ook wat'. Van oudsher dekt AH dit stukje van de markt af, maar die stunt ook met prijzen. Meer service en niet beknibbelen op de prijs doet niemand.

Daar komt bij dat de consument tegenwoordig de keuze voor een bepaalde winkel laat afhangen van het full-service gehalte en niet alleen de prijs. Een goede versafdeling, ruime winkel, imago en naamsbekendheid zijn vaak belangrijker dan een lage prijs.

Consumenten zeggen wel dat prijs bepalend is, maar handelen vaak anders. In de is ook te lezen dat kwaliteit belangrijker is dan prijs.

Uit onderzoek van komt naar voren dat de keuze voor een supermarktprijs en aanbiedingen minder belangrijk worden. Op nummer 1 staat de kwaliteit van het assortiment. Op 2 en 3 staan een goede versafdeling en ruime keuze. De lage prijs en aanbiedingen staan op plaats 3 en 4. Vorig jaar stond de factor prijs nog op plaats 2.

Als dit zich doorzet kunnen we over een tijdje weer een formule verwachten die zich op assortiment en kwaliteit richt.
Wellicht gaat Edah/Konmar onder de leiding van de nieuwe eigenaren die kant op. Er is plaats genoeg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in